Aplikacja Mobilna Rabki Zdroju w 2015 roku.

mobile-phone-1917737_1920

Nasza gmina, w ramach projektu ”Tradycyjna i nowoczesna promocja w Gminie Rabka-Zdrój”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW), stworzyła m.in. aplikację mobilną pod nazwą Rabka-Zdrój. Jest ona dostępna w trzech systemach operacyjnych, tj. Android, iOS i Windows Phone.
Aplikacje mobilne, to przyszłość turystyki i, jako że powinniśmy wybiegać naprzeciw oczekiwaniom turystów, niezbędne narzędzie do promowania i informacji turystycznej gminy.

Aplikacja jest typu informacyjnego, tj. znajdują się w niej najważniejsze adresy i numery telefonów różnorodnych atrakcji oraz instytucji rabczańskich.
Podzielona została na 15 kategorii tematycznych. W większości kategorii znajdują się podkategorie, które uszczegóławiają nasze szukanie. Na końcu, znajduje się konkretny obiekt, którego opis składa się ze zdjęcia, nazwy, adresu, danych kontaktowych oraz godzin otwarcia. W niektórych opisach znajdują się też dodatkowe funkcje, jak wskazówki dojazdu (Google Maps), strona www, możliwość powiadomienia znajomych (poinformowanie o adresie www), lokalizacja miejsca na mapie oraz dodanie miejsca do katalogu ulubione w aplikacji.
To wszystko jest świetnym pomysłem.
Ale,  aplikacja jest najwyraźniej we wczesnej wersji ponieważ znajdują się w niej liczne błędy i braki:
– wiele miejsc nie ma kompletnych danych (zdjęcia, www, nr telefonów itd.),
– niektóre z funkcji najwyraźniej pochodzi z szablonu firmy przygotowującej aplikacje (przykładem jest funkcja synchronizacji z aplikacją Jak Dojadę, która w Rabce nie funkcjonuje),
– widać funkcje jeszcze nie uruchomione, jak czytnik kodów qr, który na razie niczemu nie służy,
– niektóre z funkcji nie działają poprawnie, jak wskazówki dojazdu (aplikacja nie odczytuje poprawnie sygnału GPS i dodatkowo startuje z pozycji 0.00, 0.00),
– i wiele innych.
Drugą sprawą jest atrakcyjność aplikacji. Aplikacja zamieszczona została w początkach lutego 2015.
Co można zmienić:
– właściciele obiektów, które znajdują się lub mogłyby znajdować się w aplikacji, dostarczyli brakujące informacje (im pełniejsze informacje, tym chętniej klienci będą wybierali ten obiekt),
– brakuje lub być może nie jest jeszcze wykorzystywany mechanizm wiadomości typu push, które pozwalają na przesyłanie użytkownikom dodatkowych wiadomości pojawiających się w obszarze powiadomień,
– wyszukiwanie powinno obejmować też kategorie, np. pizzeria, ponieważ na ten moment można wyszukać jedynie konkretny obiekt, a nie mają one w nazwach dodatku rodzajowego,
– Urząd Miejski może przygotować odpowiednie informacje o możliwości pobrania aplikacji w formie np. wydruków lub naklejek formatu a5 lub mniejszych, z krótkim opisem aplikacji oraz kodami qr do ich pobrania, a właściciele czy zarządzający obiektami mogą umieścić je w u siebie (odwiedzający zobaczą taką informację w wielu miejscach i będą mogli z niej skorzystać),
– na stronie rabka.pl należy umieścić stałą informację (w formie kodu qr, który jest jednocześnie linkiem do opisu aplikacji), zamiast ponawiać wpisy w aktualnościach oraz zmniejszyć kod qr, ponieważ jest on zbyt duży i niewygodny do sczytywania.