Pracuj w Urzędzie Stanu Cywilnego w Rabce Zdroju
Termin zgłoszeń upływa 12 maja 2022
Link:
Nasz znak : ORG.2110.3..2022 Rabka-Zdrój, 25 kwietnia 2022 r.
OGŁOSZENIE BURMISTRZA RABKI-ZDROJU o naborze na wolne stanowisko urzędnicze podinspektora w Urzędzie Stanu Cywilnego i Zespole Spraw Obywatelskich
I. Nazwa i adres jednostki: Urząd Miejski w Rabce-Zdroju ul. Parkowa 2; 34-700 Rabka-Zdrój
II. Stanowisko urzędnicze: podinspektor
III. Niezbędne wymagania od kandydatów:
- Posiadanie obywatelstwa polskiego,
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Brak skazania za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Nieposzlakowana opinia,
- Wykształcenie : wyższe magisterskie
IV. Dodatkowe wymagania od kandydatów ;
1. znajomość przepisów prawa w zakresie wymaganym na stanowisku, w szczególności:
1) ustawy o samorządzie gminnym,
2) ustawy o ewidencji ludności,
3) ustawy o dowodach osobistych,
4) o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa
5) Kodeksu postępowania administracyjnego,
6) Kodeksu cywilnego,
7) Kodeksu wyborczego,
8) rozporządzenia w sprawie spisu wyborców oraz umiejętność interpretacji i praktycznego stosowania w zakresie wykonywanych zadań,
9) ustawy o dostępie do informacji publicznej,
10) ustawy o ochronie danych osobowych,
11) ustawy o Centralnej Ewidencjii Informacjio Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacjidla Przedsiębiorcy.
- Cechy osobowości oraz umiejętności :
1) komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, skrupulatność, zaangażowanie, dyspozycyjność, kultura osobista, sumienność, uczciwość, bezstronność,
2) posiadanie wiedzy w zakresie funkcjonowania administracji publicznej,
3) umiejętność obsługi komputera i programów związanych z zagadnieniami na stanowisku pracy
V. Zadania wykonywane na stanowisku:
- Zakres obowiązków:
Realizacja zadań gminy w zakresie:
1. Prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej:
1) ewidencjonowanie przedsiębiorców – weryfikacja i przekształcanie wniosku na
formę elektroniczną i przesyłanie do Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej w zakresie: wpisu do ewidencji; zmiany wpisu;
wykreślenia wpisu; zawieszenia działalności; wznowienia działalności,
2) udzielanie informacji i wydawanie poświadczeń (zaświadczeń) o wpisach
w archiwalnej bazie Gminnej Ewidencji Działalności Gospodarczej,
3) wprowadzanie do Centralnej Ewidencji i informacji o Działalności Gospodarczej
informacji o wpisie przedsiębiorców do rejestru działalności regulowanej oraz
o wydanych uprawnieniach, tj. zezwolenia, licencje,
4) przygotowywanie zaświadczeń o opłacaniu składki na Fundusz Ubezpieczeń
Społecznych Rolników,
5) współpraca z innymi jednostkami oraz związkami rolników i hodowców,
6) prowadzenie rejestru posiadaczy pasiek,
7) przygotowywanie projektów zezwoleń na uprawę maku oraz nadzór nad
uprawami maku,
8) organizacja badań statystycznych w zakresie rolnictwa – spisy rolne,
9) prowadzenie archiwum działalności gospodarczej.
2. Ewidencji ludności:
1) prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności w systemie informatycznym
w formie rejestru mieszkańców,
2) prowadzenie postępowań i przygotowanie decyzji administracyjnych w sprawach
zameldowania i wymeldowania, anulowania czynności materialno-technicznej oraz
decyzji w sprawach odmowy udostępniania danych z rejestru mieszkańców,
3) nadawanie nr PESEL dla obywateli polskich i obcokrajowców przy zameldowaniu
oraz na podstawie odrębnych przepisów PESEL,
4) sporządzanie sprawozdań do Urzędu statystycznego dotyczących ludności
zameldowanej na pobyt czasowy,
5) rejestracja obywateli Ukrainy zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2022 roku
o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa,
6) udostępnianie danych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL,
7) prowadzenie archiwum ewidencji ludności.
3. Dowodów osobistych:
1) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego, rejestracja wydanych i unieważnionych dowodów osobistych w systemie informatycznym oraz wydawanie dowodów osobistych,
2) przyjmowanie zgłoszeń, rejestracja oraz wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego,
3) aktualizowanie ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych oraz Lokalnej Bazy Danych w aplikacji „ŻRÓDŁO” w zakresie serii i numeru dowodu osobistego,
4) udostępnianie danych z zakresu dowodów osobistych,
5) prowadzenie archiwum dowodów osobistych.
4. Prowadzenie stałego rejestru wyborców:
1) prowadzenie stałego rejestru wyborców systemie informatycznym,
2) opracowywanie decyzji o wpisaniu lub odmowie wpisania do rejestru wyborców obywateli polskich i obywateli państw członkowskich UE,
3) wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania w wyborach i referendach,
4) sporządzanie spisu wyborców w wyborach do Sejmu i Senatu RP, Prezydenta RP, do Parlamentu Europejskiego, w wyborach do rad gmin, powiatów i Sejmiku Województwa oraz osób uprawnionych do udziału w referendach ogólnokrajowych,
5) sporządzanie i przekazywanie organom wyborczym informacji o stanie rejestru wyborców oraz informacji dotyczących prowadzenia i aktualizacji rejestru wyborców z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej – PIA.
VI. Wymagane dokumenty:
1) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
2) oferta z wnioskiem o zatrudnienie,
3) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej BIP oraz w wydziale ORG (podpisany przez kandydata),
4) CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej, (podpisany przez kandydata),
5) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na danym stanowisku,
6) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych oraz braku prawomocnego skazania za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7) kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy ( poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata),
8) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje (poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata),
9) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz o wykorzystaniu wizerunku do celów rekrutacji zgodnej z treścią z wzorem oświadczenia będącego załącznikiem do ogłoszenia.
Uwaga – wszystkie oświadczenia oraz inne dokumenty wytworzone przez kandydata muszą być własnoręcznie podpisane. Dokumenty aplikacyjne przyjmowane są wyłącznie w formie pisemnej. Nie przyjmuje się dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem i złożonych po upływie terminu wyznaczonego w ogłoszeniu.
Burmistrz na podstawie § 5 ust. 5 Regulaminu naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Rabce-Zdroju, na każdym etapie postępowania konkursowego w uzasadnionych przypadkach może unieważnić nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze (Zarządzenia wewnętrznego Nr S.120.27.2019 Burmistrza Rabki-Zdroju z dnia 20 listopada 2019 roku w sprawie: wprowadzenia Regulaminu naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Rabce-Zdroju.)
VII. Miejsce i termin złożenia dokumentów
1) Dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach w siedzibie Urzędu Miejskiego w Rabce-Zdroju 34-700 Rabka-Zdrój, ul. Parkowa 2 ( Biuro Obsługi – Dziennik Podawczy) ) z dopiskiem: dotyczy naboru na stanowisko – podinspektor w Urzędzie Stanu Cywilnego i Zespole Spraw Obywatelskich,
w terminie do dnia 12 maja 2022 r.
2) Oferty, które wpłyną do Urzędu Miejskiego w Rabce-Zdroju, po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
3) Dokumenty aplikacyjne można odbierać osobiście po zakończeniu procedury naboru. Dokumentów nieodebranych nie odsyła się.
VIII. Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom :
1) miejsce pracy – siedziba Urzędu Miejskiego w Rabce-Zdroju ,
2) stanowisko pracy – stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze,
3) zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę zawartą na czas określony, z możliwością ew. przedłużenia na czas nieokreślony,
4) zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy,
5) wynagrodzenie zgodnie z regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Miejskiego w Rabce-Zdroju.
6) czas pracy – równoważny system czasu pracy – przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy, w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Rabce-Zdroju.
IX. Informacja nt. zatrudniania osób niepełnosprawnych
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych , w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym opublikowane ogłoszenie wynosił powyżej 6%.
Postępowanie rekrutacyjne składa się z niżej wymienionych etapów: (na podstawie Zarządzenia wewnętrznego Nr S.120.27.2019 Burmistrza Rabki-Zdroju z dnia
20 listopada 2019 roku w sprawie: wprowadzenia Regulaminu naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Rabce-Zdroju.)
a) składanie dokumentów aplikacyjnych,
b) wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych,
c) ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne,
d) selekcja końcowa kandydatów, która może być prowadzona w oparciu o:
– test kwalifikacyjny,
– rozmowę kwalifikacyjną,
– inną formę weryfikacji kwalifikacji i predyspozycji kandydata, ustaloną przez Komisję i zaakceptowaną przez Burmistrza,
e) sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze,
f) podjęcie decyzji o zatrudnieniu,
g) ogłoszenie wyników naboru.
X. Informacje dodatkowe :
Oferty, które nie spełnią wymagań formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału
w prowadzonym postępowaniu.
1) Wszystkie oświadczenia i inne dokumenty wytworzone przez kandydata muszą być własnoręcznie podpisane, brak podpisu będzie uznany za brak spełnienia wymagań formalnych,
2) Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną poinformowani telefonicznie o terminie i miejscu kolejnego etapu naboru, tj. testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej,
3) Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany będzie do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego,
4) Wybrany kandydat zatrudniony zostanie na podstawie umowy o pracę na czas określony.
5) Procedura naboru odbędzie się zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008r.
o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 1282 z późn. zm). oraz Regulaminem naboru pracowników na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Rabce-Zdroju.
6) Administratorem danych osobowych kandydatów do pracy jest Gmina Rabka-Zdrój reprezentowana przez Burmistrza Rabki-Zdroju z siedzibą w Rabce-Zdroju,
ul. Parkowa 2.
7) Dane będą przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji, w tym udostępniane
w zakresie imienia, nazwiska i miejsca zamieszkania w Biuletynie Informacji Publicznej Rabki-Zdroju w celu ogłoszenia informacji o wynikach procedury rekrutacji zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Obowiązek podania danych wynika z ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej, społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz innych przepisów szczególnych. Natomiast jeśli osoba ubiegająca się o zatrudnienie podaje dobrowolnie więcej informacji, niż wynika to z ww. przepisów prawa, wówczas podstawą prawną do ich przetwarzania jest zgoda tej osoby. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści tych danych i ich poprawiania.
/-/ mgr Leszek Świder
Burmistrz Rabki-Zdroju
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) – dalej: „RODO” informuję, że:
1) Administratorem Państwa danych jest Gmina Rabka-Zdrój reprezentowana przez Burmistrza Rabki-Zdroju (ul. Parkowa 2, 34-700 Rabka-Zdrój, telefon kontaktowy: 18 2692000).
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
3) Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Rabce-Zdroju , jak również w celu realizacji praw oraz obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w zw. z ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych ( t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1282 ) W przypadku dobrowolnego udostępniania przez Państwa danych osobowych innych niż wymagane operacjami przetwarzania wynikającymi z obowiązku prawnego, podstawę legalizującą ich przetwarzanie stanowi art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Udostępnione dane dobrowolnie będą przetwarzane w celu nawiązania kontaktu.
4) Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych. Natomiast z przypadku danych podanych dobrowolnie – co do zasady do czasu wycofania przez Państwa zgody na ich przetwarzanie.
5) Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu.
6) Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
7) W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d) w przypadku gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
e) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
(ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
8) Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe. Nieprzekazanie danych skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3.
9) Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
Zdjęcie ilustracyjne : congerdesign